torsdag, april 03, 2008

Bokat!

Nu har jag äntligen allt fixat inför kina!
eller ja allt och allt, men det stora iaf.

- Flyget är bokat och betalt.
- Pass klart.
- Visumen är klara på tisdag.
- Hotellet fick jag bokningsbekräftelse på igår.
- Har hittat en resväska som jag kan låna av mamma som är på tvären. inte en sån där standardväska som går långsmalt. De brukar alltid vingla och välta för mig :P

Kvar:
- Hämta ut visum.
- Vaccinera mig mot Hepatit A+B.
- Boka Taxi till Arlanda.
- Växla pengar. Hur mycket behöver man egentligen växla innan? Kina ät ju trots allt det land där det är mest scimming i världen. De är duktiga på datorbrott i Kina tydligen.
- Fixa tåg till Xi'an. Det ska angeliqa fixa. Kineserna har inte lika god framförhållning, så man kan inte boka biljetter förrän typ 2veckor innan tåget går. Hoppas på att biljetterna stämmer in med våra planer sedan.
- Fixa boende i Xi'an.
- Bestämma vad vi vill göra när vi väl är där :P
- Packa.
- Fixa en födelsedagspresent till Angeliqa.

Nåja. en del var det väl kvar då :P men de stora bitarna är iaf på plats :D

Inga kommentarer: